دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

داشتن دندان سفید و درخشان نماد زیبایی و سلامت دهان و دندان است. با این حال، بسیاری از افراد با مشکل زرد دندان دست و پنجه نرم می کنند. زرد شدن دندان ها تاثیر منفی بر اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد دارد. در این مقاله به بررسی علل تغییر رنگ دندان، عوامل موثر در آن و گزینه های درمانی مختلف می پردازیم.

درمان زرد شدن دندان ها

درمان های خانگی

خمیر دندان سفید کننده: استفاده از خمیر دندان سفید کننده موجود در بازار به از بین بردن لکه های زرد روی دندان و بازگرداندن رنگ طبیعی آن کمک می کند.

درمان های طبیعی

استفاده از مواد طبیعی مانند جوش شیرین، سرکه سیب، خیار و پروبیوتیک ها به کاهش رنگ زرد کمک می کند.

روش های حرفه ای برای درمان زرد شدن دندان ها

سفید کردن دندان با بلیچینگ و نور رنگی

سفید کردن دندان با لیزر و مواد هیدروژن پراکسید یا همان بلیچینگ یک گزینه درمانی حرفه ای است. این روش شامل استفاده از فناوری لیزر یا نور رنگی و مواد سفید کننده برای از بین بردن لکه های زرد و بازیابی رنگ طبیعی دندان است.

روکش های دندانی

روکش‌ های دندانی یک روش زیبایی محبوب هستند که در آن روکش‌ نازکی به دندان چسبانده می‌ شود. این روکش ها مشکلات زیبایی و هرگونه تغییر رنگ از جمله زردی را می پوشاند.

روش های پیشگیری از زرد شدن دندان ها

برای جلوگیری از تغییر رنگ دندان موارد زیر را با دقت رعایت کنید:

  • بهداشت دهانی منظم: دو بار در روز دندان خود را به مدت دو دقیقه بشویید و از مسواک ها و محصولات حاوی فلوراید استفاده کنید.
  • مصرف محدود نوشیدنی های ترش و شیرین: قهوه، چای، شراب قرمز و نوشیدنی های گازدار را به حداقل برسانید. بلافاصله بعد از مصرف آن ها، دهان خود را بشویید.
  • ترک سیگار: باید میزان تماس دود سیگار با دندان را کاهش دهید. این کار از تغییر رنگ آن ها جلوگیری می کند.
  • استفاده از لیمو و سیب: مصرف لیمو و سیب به عنوان یک روش طبیعی برای حفظ رنگ سفید و درخشان دندان عمل می کنند.

جمع بندی

زرد شدن دندان ها نگرانی برای بسیاری از افراد است. این مشکل بر عزت نفس و ظاهر کلی آنها تأثیر می گذارد. درک علل و گزینه های درمانی موجود در پرداختن به این موضوع بسیار مهم است. درمان های خانگی و درمان های حرفه ای، به بازگرداندن رنگ طبیعی دندان کمک می کند. افراد با بر طرف کردن این مشکل اعتماد به نفس خود را باز می یابند و لبخندی درخشان دارند.

منبع: smilebright.ir

  • ۰۳/۰۳/۱۹
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی