دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

علت زرد شدن دندان

زرد شدن دندان به معنی تغییر رنگ از سفید به زرد یا سایر سایه های غیر طبیعی است. این تغییر رنگ در لایه های مختلف دندان رخ می دهد و ممکن است در اثر عوامل داخلی یا خارجی ایجاد شود.

آیا زرد شدن دندان ها مشکل ساز است؟

بله، تغییر رنگ یک نگرانی زیبایی و روانی برای افراد است. دندان سفید و براق بخ زیبایی و جذابیت لبخند کمک می کند. از طرفی زردی دندان تأثیر منفی بر اعتماد به نفس و تعاملات اجتماعی دارد.

علل تغییر رنگ دندان

تغییر رنگ دندان تحت تاثیر عوامل مختلفی است. در این قسمت به بررسی عوامل خارجی و داخلی موثر می پردازیم:

عوامل خارجی

مصرف نوشیدنی های لکه دار مانند قهوه و چای

مصرف مکرر و بیش از حد نوشیدنی هایی مانند قهوه، چای، نوشابه های گازدار و سایر نوشیدنی های رنگی، منجر به تغییر رنگ می شوند. این نوشیدنی ها به لایه بیرونی دندان می چسبند و به مرور زمان رنگ خود را تغییر می دهند.

زرد شدن دندان ها به دلیل سیگار کشیدن

سیگار عامل اصلی تغییر رنگ نامناسب دندان است. دود سیگار حاوی مواد شیمیایی است که به سطح دندان می چسبد و باعث تغییر رنگ می شود.

مصرف غذاهای رنگارنگ

مصرف غذاهای حاوی رنگ‌ های مصنوعی مانند کاری، سس‌ و شیرینی های رنگارنگ نیز به تغییر رنگ دندان کمک می کنند. این مواد رنگی به سطح دندان می‌ چسبند و رنگ دندان را تغییر می‌ دهند.

عوامل داخلی

عوامل ژنتیکی

برخی از افراد به دلیل وراثت ژنتیکی دارای دندان زرد رنگ هستند. این عوامل ژنتیکی در تغییر رنگ دندان نقش دارند.

پیری و افزایش سن

با افزایش سن، لایه مینای دندان کمی نازک تر می شود و لایه داخلی به نام عاج تیره تر می شود. این تغییرات طبیعی، منجر به ایجاد تغییر رنگ نامناسب در دندان می شود.

منبع: smilebright.ir

  • ۰۳/۰۳/۱۹
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی