دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

برای اینکه بتوانید یک کلینیک برای مدیریت مشکلات دندانپزشکی خوب را پیدا کنیم معیارهای باید معیارهای زیر را مد نظر داشته باشیم:

محیط و فضای کلینیک

به دلیل حساسیت بالای مراجعان و بیماران در مراکز درمانی، ترجیحا فضای یک مطب یا کلینیک دندانپزشکی باید آرام و بدون هیچ سرو صدای اضافی باشد. به جز این، موارد زیر باید حتما در یک کلینیک در دسترس باشد:

  • سالن انتظار مجهز و بزرگ
  • رنگ بندی مناسب سطوح و فضا
  • امکانات ضدعفونی دست
  • تجهیزات سرگرم کننده برای مراجعان و مخصوصا کودکان (مانند صفحه نمایشگر)
  • در صورت وجود فضای بازی کودکان (برخی از کلینیک ها چنین فضایی دارند)

میزان رضایت مراجعان کلینیک

با توجه به اینکه یک کلینیک بیشتر خدمات دندانپزشکی را ارائه می دهد و مراجعان و بیماران زیادی هر روزه به آنجا مراجعه می کنند. هر چقدر میزان رضایت مراجعین از ارائه خدمات کلینیک بالاتر باشد نشان دهنده خوب بودن آن کلینیک دندانپزشکی است.

شفافیت در ارائه هزینه ها

بهتر است کلینیک ها جزئیات هزینه خدمات ارائه شده خود را در معرض دید مراجعان قرار دهند تا آن ها بتوانند با دید بهترین تصمیم گیری کنند و بدانند برای خدمتی که دریافت می کنند چقدر باید هزینه بدهند.

متاسفانه برخی از کلینیک ها بدون شفافیت در ارائه هزینه خدمات خواسته یا ناخواسته ممکن است باعث وارد شدن صدمه مالی به بیماران شوند. این موضوع مخصوصا درباره هزینه لمینت دندان، ایمپلنت یا ارتودنسی می تواند به بیمار ضربه مالی بزند.

تعداد دندانپزشکان و متخصصان

برخلاف تصور برخی از افراد که فکر می کنند دندانپزشکی عمومی قادر است هر کاری برای دهان و دندان ما انجام دهد، اما ما، متخصصان زیادی داریم که به صورت تخصصی بسیاری از پروسه های دندانپزشکی را انجام می دهند.

تعداد بیمه های طرف قرارداد

به دلیل بالا بودن هزینه های دندانپزشکی کلینیکی برای شما بهتر است که با بیمه یا بیمه های شما طرف قرارداد باشد. علاوه بر این اگر با بیمه تکمیلی نیز طرف قرارداد باشد هزینه ها برای شما به مراتب کمتر خواهد بود.

پرسنل کلینیک

شما و اعضای خانواده شما به همان اندازه که با پزشک در ارتباط هستید با پرسنل نیز ارتباط خواهید داشت. این مهم است که پرسنل رفتار حرفه ای داشته بوده و نسبت به وظایف و مسئولیت های خود در برابر شما متعهد باشند.

موقعیت جغرافیایی کلینیک

برای خدمات مربوط به اصلاح طرح لبخند که عموما غیر اورژانسی تلقی می شوند، نیازی نیست که حتما نزدیک ترین کلینیک به خانه خود را انتخاب کنید و می توانید حتی دورترین اما بهترین کلینیک دندانپزشکی را انتخاب کنید.

اطلاعات بیشتر در www.implantdr.ir

  • ۰۰/۰۶/۳۰
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی