دکتر اخبار سلامتی

۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

روغن نارگیل نه تنها یک جایگزین مقوی و بسیار خوشمزه برای کره است بلکه می تواند به سفیدتر شدن دندان های شما نیز کمک کند. بسیاری از مردم ادعا می کنند که روغن نارگیل برای دندان می تواند به درخشیدن لبخند شما کمک کند، اما برای بعضی ها سوال پیش می آید که آیا این روش، تنها یک درمان خانگی بی تاثیر است؟ یا پشت این ادعا تحقیقات و پشتوانه علمی وجود دارد؟

روغن نارگیل به صورت طبیعی خاصیت ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد، به این معنی که به شما در محافظت در برابر ویروس هایی که داخل دهان شما فعالیت میکنند کمک خواهد کرد.

خطر  جینجیویت یا عفونت لثه را کاهش میدهد

اگر به طور مرتب با کمک روغن نارگیل به سفید کردن دندان ها بپردازید میتوانید کمک بزرگی به کاهش خطر عفونت و بیماری لثه یا جینجیویت کرده باشید.

به ترمیم دندان کمک می کند

اگر خیلی زود پی به حفره دندان ببریم میتوانیم کاری کنیم که بطور طبیعی حفره ترمیم شود و کار به عصب کشی دندان نکشد. سفید کردن دندان با روغن نارگیل، استفاده از این روغن به جلوگیری از حفره دندان و یا ترمیم آن کمک میکند.

مانع از پوسیدگی دندان می شود

روغن نارگیل برای پوسیدگی دندان بسیار مفید است زیرا می تواند به از بین بردن باکتری هایی که باعث ایجاد حفره ها می شوند کمک کند. استفاده از این روغن در کنار دهانشویه های آنتی باکتریال میتواند بهترین نتیجه را در بر داشته باشد و به صورت طولانی مدت از حفره دندان پیشگیری میکند.

بوی بد دهان را از بین می برد

روغن نارگیل برای دندان به درمان بوی بد دهان نیز کمک میکند. این روغن دقیقا مانند یک دهانشویه طبیعی و سالم عمل میکند و قادر است تولید و ترشح بزاق دهان را افزایش دهد. به هر اندازه بزاق دهان بیشتر تولید شود بوی بدن دهان نیز موثرتر از بین خواهد رفت زیرا یکی از دلایل بوی بد دهان خشک بودن فضای داخلی آن است.

  • mahsa khalili
  • ۰
  • ۰

سوراخ کردن دهان و رد کردن یک فلز از آن که با نام پیرسینگ دهان شناخته میشود یک روش آرایشی-زیبایی محبوب در میان جوانان است. این روزها افراد زیادی تمایل دارند که از این روش برای تغییر ظاهر و ایجاد تنوع در صورت استفاده کنند. با این وجود، انجام این کار خطراتی به همراه دارد. ما در این مقاله درباره تاثیر پیرسینگ دهان بر دندان ها مطالبی ارائه خواهیم کرد

تاثیر پیرسینگ دهان بر دندان ها چیست؟

کسانی که اینکار را انجام میدهند به صورت دائمی قبول میکنند که یک قطعه فلز را از سوراخ ایجاد شده رد کرده و نگهدارند. این کار میتواند تاثیراتی روی دهان و دندان داشته باشد. شایعترین خطرات این روش روی دهان و دندان عبارت است از:

  • بروز انواع عفونت ها از جمله عفونت دندان و لثه ها
  • تحلیل رفتن مینای دندان
  • وارد شدن آسیب به لثه
  • وارد شدن آسیب عصبی به دندان
  • از دست دادن حس چشایی
  • از بین رفتن دندان
  • افزایش طول درمان ارتودنسی
  • و ….

عفونتهای ناشی از سوراخ شدن دهان (مهمترین تاثیر پیرسینگ دهان بر دندان ها)

همه میخواهند که داخل دهانشان تمیز و پاکیزه باشد. با این وجود دست کم 800 تا 1000 نوع باکتری در داخل دهان وجود دارد که جایشگاه طبیعیشان همانجا است. زمانی که در داخل دهان زخمی ایجاد شود اغلب این باکتری ها میتوانند از طریث آن وارد خون شوند و مشکل ساز شوند. بسیاری از افرادی که پیرسینگ دهان انجام میدهند تمایل دارند که مدام با زبان یا لب خود با فلز پیرسینگ شده بازی کنند. همین موضوع میتواند باعث حرکت باکتری ها به داخل سوراخ و همچینن داخل پوست شود. علاوه بر این، گیر کردن ذرات ریز مواد غذایی داخل سوراخ های ایجاد شده میتواند خطرناک باشد. همه این موارد به نوبه خود باعث عفونت داخل دهان میشود.

ارتباط پیرسنیگ دهان با بیماری لثه

یکی از مهمترین عواملی که میتواند پیشرفت درمان ارتودنسی دندان را با مشکل مواجه کند آسیب بیماری لثه است. تخمین زده می شود که 35٪ از افرادی که پیرسینگ دهان انجام داده اند طی 4 سال اول بعد از اینکار به بیماری لثه مبتلا میشوند. پیرسینگ میتواند باعث ایجاد زخم دهان شود و مسیری برای ورود باکتری ها به پوست و خون ایجاد کند. به طور مشابه میتواند باعث ایجاد فاصله بین لثه و استخوان شود. این فاصله میتواند منبع خوبی برای رشد باکتری ها و ایجاد بیماری لثه شود.

اطلاعات بیشتر در مجله سلامتی بیمارستان

  • mahsa khalili