دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

روش های کاهش BMI

در علم تغذیه مفهومی با عنوان شاخص توده بدنی یا BMI وجود دارد که برای سنجش قد و وزن یک فرد به کار می رود. در واقع این مفهوم ابزاری است که سلامت وزن فرد را با توجه به قدش تخمین می زند.

نحوه محاسبه BMI

برای محاسبه شاخص توده بدنی فقط کافیست قد و وزن خود را بدانید و از این فرمول استفاده کنید:

عدد وزن به کیلوگرم تقسیم بر عدد قد به متر به توان دو

روش های کاهش شاخص توده بدنی

با استفاده از روش هایی که در ادامه ذکر می کنیم، می توانید شاخص توده بدنی خود را کاهش دهید.

دریافت برنامه غذایی صحیح از متخصص تغذیه

یکی از اصلی ترین علل چاقی عدم رعایت رژیم غذایی مناسب و سبک تغذیه ناسالم است. پس در مرحله اول بسیار مهم است که مقدار کالری های دریافتی خود را کاهش دهید و غذاهای سالم مصرف کنید. به همین منظور لازم است به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید که با رعایت رژیم غذایی اصولی به کاهش وزن برسید.

انجام ورزش های قدرتی و هوازی

بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی، حدود 150 دقیقه ورزش در طول هفته برای همه بزرگسالان ضروری است. اگر شاخص توده بدنی نشان از چاقی شما داشت سعی کنید زیر نظر یک مربی فعالیت های ورزشی داشته باشید تا بدون خسته شدن از ورزش خود لذت ببرید و به هدفتان برسید.

خواب کافی و کنترل اضطراب و استرس

بر اساس تحقیقات خواب کافی و با کیفیت در روند کاهش وزن تاثیر مثبتی دارد. اغلب افرادی که خواب کافی ندارند دچار پرخوری و اضافه وزن می شوند. علاوه بر خواب ناکافی، استرس هم مانع دیگری برای کاهش وزن است چرا که با نامتعادل کردن هورمون های بدن باعث پرخوری های عصبی می شود. برای داشتن خواب با کیفیت و کنترل سطح استرس خود سعی کنید از روش هایی مثل مدیتیشن کمک بگیرید.

منبع: bariatricsurgery.ir

  • ۰۲/۱۲/۰۲
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی