دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

این رژیم یکی از رژیم های غذایی مشهور می باشد. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته این رژیم می تواند باعث لاغری شود. با اینکه این رژیم لاغری می توانید فواید بسیاری را برای بدن فرد داشته باشد اما پژوهش ها نشان داده اند که رژیم فستینگ در روزه داری می تواند باعث از بین رفتن عضلات شود. در این مقاله سعی داریم رژیم فستینگ برای بدنسازان را باهم بررسی کنیم.

آیا رژیم فستینگ در بدنسازی و برای ورزشکاران مجاز است؟

بله بدنسازان می توانند این رژیم را بگیرند. این رژیم در بدنسازی طرفداران زیادی دارد اما هنوز در مورد این رژیم که مشکلی برای ورزشکاران دارد یا خیر، ابهامات و سردرگمی هایی وجود دارد.

متداول ترین فستینگ ها برای بدنسازان

معمول ترین فستینگ برای بدنسازان عبارت است از:

تغذیه با زمان محدود برای بدنسازان

در این مدل از روزه داری خوردن مواد غذایی و دریافت کالری در ساعاتی مشخص از روز محدود می شود. که ممکن است این ساعات بسته به شخص بین 4 تا 12 ساعت و برای بدنسازان 8 ساعت رایج می باشد.

فستینگ مناسب برای بدنسازی

همانطور که از نام آن پیداست فستینگ یعنی روزه داری یک روز در میان، برخی از افراد در روزهایی که باید روزه داری کنند، کلا غذا نمی خورند اما برای ورزشکاران واجب است که یک وعده غذایی کوچک را در روز داشته باشند.

فستینگ ادواری برای بدنسازان

روزه داری دوره ای شامل روزه گرفتن در بعضی از روزهای هفته می باشد، که بین روزهای هفته تقسیم شود. اغلب برنامه هایی که شامل چند روز، روزه گرفتن در هر هفته می شوند به روزه داری ادواری معروف هستند.

بهترین نوع رژیم فستینگ برای بدنسازان چیست؟

روزه داری پیوسته برای ورزشکارانی که به دنبال قوی کردن بدن، ماهیچه ها و عضلات خود می باشند بسیار گزینه می باشد.

برای ورزشکاران، نوع رژیم فستینگ مناسب بستگی به نوع و مدت فعالیت ورزشی، هدف ورزشکار و وضعیت جسمانی او دارد. اما در کل، برخی از انواع رژیم‌ های فستینگ می‌ توانند برای ورزشکاران مفید باشند. در زیر به بعضی از آن ها اشاره کرده ایم:

رژیم فستینگ 16/8

در این نوع فستینگ، فرد در طول روز به مدت 16 ساعت از خوردن هرگونه غذا خودداری می‌کند و در باقی 8 ساعت اجازه می ‌دهد که غذا بخورد. این نوع فستینگ معمولاً با استفاده از ساعتی مشخص مانند 12 ظهر تا 8 شب صورت می‌ گیرد. این رژیم فستینگ می ‌تواند برای ورزشکارانی که بیشتر صبحانه می‌ خورند و در فعالیت‌ های ورزشی ای که صبحانه مهم است، مناسب باشد.

  رژیم فستینگ 5:2

در این نوع فستینگ، ورزشکاران در طول هفته به مدت 5 روز به طور عادی غذا می‌ خورند و در 2 روز دیگر، معمولاً روزهای غیرتمرینی، مصرف کالری را محدود می‌ کنند. مثلاً در روزهای تمرینی فرد مصرف کالری را بالا و در روزهای غیرتمرینی آن را کاهش می‌ دهند. این الگوی فستینگ می ‌تواند به ورزشکاران کمک کند تا در روزهای غیرتمرینی اضافه وزن نکنند و همچنین استراحت لازم برای بازسازی عضلات را داشته باشند.

رژیم فستینگ 24 ساعته

در این نوع فستینگ، ورزشکاران در روزی خاص از هفته به مدت 24 ساعت از مصرف غذا خودداری می ‌کنند. مثلاً می‌ توانند در روزهای تعطیل یا روزهایی که فعالیت ورزشی ندارند، از این نوع فستینگ استفاده کنند. این نوع فستینگ ممکن است به ورزشکاران کمک کند تا کالری زائد را سوزانده و به تعادل وزنی خود برسند.

منبع: healthyrecipe.ir

  • ۰۲/۱۲/۰۸
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی