دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

اگر بخواهیم پاسخی صریح به این سوال بدهیم که بریج بهتر است یا ایمپلنت؟ باید بگوییم که با توجه به مزایا و معایب هر یک، ایمپلنت روشی بهتر است. اگرچه بریج هزینه کمتری دارد یا نیاز به جراحی ندارد اما از آنجایی که در این روش جایگزینی برای ریشه وجود ندارد، به مرور زمان استخوان فک دچار تحلیل می‌شود.

همچنین در مقایسه عمر بریج دندان با ایمپلنت نیز کاشت دندان روشی بهتر است چراکه ایمپلنت‌های دندان مادام العمر هستند درحالی‌که بریج دندان در بهترین حالت 8 الی 15 سال دوام و ماندگاری خواهد داشت. دندان کاشته شده هیچ تفاوتی یا یک دندان معمولی نمی‌کند و نحوه مراقبت از ایمپلنت همانند مراقبت از دندان‌های طبیعی است. اما بریج دندان به مراقبت و حساسیت بیشتری نیاز خواهد داشت. بنابراین چنانچه دندانپزشک نیز ایمپلنت دندان را برایتان مناسب‌تر دانست، بهتر است به این توصیه عمل کنید.


مزایای بریج دندان

با کمک بریج‌های دندانی می‌توان جای خالی دندان‌های شکسته را پر کرد. بسیاری از افراد استفاده از این بریج‌ها را به استفاده از ایمپلنت دندان ترجیح می‌دهند. چراکه درمان بریج دندان فرایند ساده‌تری داشته و در تعداد جلسات کمتری قابل اجرا است.

همچنین به عنوان یکی دیگر از مزایای بریج دندان می توان به مقرون به صرفه بودن آن نسبت به هزینه ایمپلنت اشاره کرد. جای خالی دندان‌ها به مرور زمان موجب حرکت کردن و کج شدن دندان‌های اطراف می‌شود. با استفاده از بریج‌های دندانی می‌توان از این اتفاق جلوگیری کرد.

مزایای ایمپلنت دندان

بزرگ‌ترین مزیت ایمپلنت‌های دندانی نسبت به بریج‌ها، حفظ سلامت فک و همچنین دندان‌های اطراف فضای خالی است. از طرفی دیگر دندان‌های ایمپلنت شده شباهت بیشتری به یک دندان واقعی دارند به طوری که پس از اتمام درمان شخصی متوجه ایمپلنت بودن دندان مورد نظر نمی‌شود.

 

بهترین زمان انجام بریج یا ایمپلنت دندان

دندان‌ها یا خود به دلیل خرابی و پوسیدگی از بین می‌روند یا فرد با مراجعه به دندانپزشک دندان پوسیده را می‌کشد. در هر صورت جای خالی این دندان از دست رفته باید پر شود چراکه وجود فضای خالی میان دندان‌ها، به مرور زمان باعث کج شدن دندان‌های اطراف می‌شود. حال سوالی که ممکن است برای شما نیز پیش آید این است که پس از خالی شدن جای یک دندان، بهترین زمان برای انجام ایمپلنت یا بریج دندان چه زمانی است؟

با توجه به توصیه دندانپزشکان فاصله بین کشیدن دندان و بریج یا ایمپلنت دندان نباید طولانی شود. هرچه این فاصله بیشتر شود کیفیت و دوام درمان کاهش می‌یابد. بنابراین اگر دندان از دست رفته دارید بهتر است هرچه زودتر برای پر کردن جای خالی این دندان از طریق یکی از روش‌های بریج دندان یا ایمپلنت اقدام کرده پیش از آنکه نیاز به درمان‌های جدی‌تری چون ارتودنسی پیدا کنید.

منبع: www.implantdr.ir

  • ۰۰/۰۶/۳۱
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی