دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

قبل از هرچیزی باید بدانید که تکنیک ها و روش های جراحی لاغری بسیار متنوع هستند.  برای پیشبرد هر کدام از این روش ها نیز، یک مسیر خاص طی می شود. بنابراین هر عمل لاغری، تجهیزات، مهارت، تخصص و نیازمندی های خاص خود را می طلبد.

پس ما نمی توانیم بگوییم که مثلا هزینه جراحی لاغری ثابت بوده و به عنوان مثال ۲۰ میلیون تومان است. هزینه کلی اعمال لاغری را به صورت محدوده بیان می کنند و هزینه تکنیک ها و روش های جراحی مانند عمل اسلیو معده ، بای پس و … را به صورت یک عدد یا به طور مشابه به صورت بازه ای از اعداد بیان می کنند.

بر همین اساس هزینه عمل لاغری به صورت میانگین:

بدون بیمه چیزی ۲۳ میلیون به بالا است

و با احتساب بیمه پایه (مانند تامین اجتماعی و بیمه های مشابه) ۱۳ میلیون به بالا است.

هزینه عمل لاغری بدون بیمه چقدر است؟

ذکر این نکته بسیار مهم است که بیمه های درمانی و مکمل تنها زمانی هزینه جراحی را تقبل می کنند که شاخص توده بدنی یا BMI  افراد بالای ۴۰ باشد. زیر این قیمت هزینه به صورت آزاد حساب می شود.

چرا می گوییم هزینه های چاقی بیشتر از جراحی است؟

به عنوان مثال افراد چاقی که دیابت دارند و در اصل بیماری دیابتشان از چاقی ناشی می شود، باید سالانه ۱۶۷۵۶ دلار هزینه صرف درمان، کنترل یا مدیریت بیماری دیابت خود کنند.

یک مثال دیگر هزینه درمان بیماری های قلبی در مقایسه با هزینه عمل لاغری است. از آنجا که اغلب افراد سالانه نزدیک ۱۹ هزار دلار صرف درمان و مدیریت بیماری های مرتبط با قلب و عروق می کنند، تا پایان عمر مبالغ سرسام آور و هنگفتی باید خرج شود که شاید طی یکسال به چشم نیاید اما در دراز مدت واقعا زیاد است.

درباره هزینه جراحی لاغری خودتان تصور کنید، خودتان قضاوت کنید….

بیایید تصور کنید خانواده ای به طور میانگین ۲۰ میلیون تومان در سال در آمد دارد. این یعنی سالانه تنها ۲ میلیون تومان به صورت مادام العمر صرف درمان چاقی می شود.

اما تنها با یک بار صرف هزینه ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان تا آخر عمر سلامتی خود را تضمین می کنید و نه تنها چاقی برطرف می شود که بیماری های مرتبط با آن نیز تا ۹۰ درصد ریشه کن می شود. و دگیر نیازی نیست سالانه برای مدیریت مشکلات چاقی هزینه اضافی پرداخت کنید.

پس خودتان قضاوت کنید. سالانه تا پایان عمر ۱۰ درصد درآمدتان صرف بیمارستان و دارو و … شود بهتر  است یا یکبار با هزینه به مراتب کمتر تا پایان عمر سلامتی خود را تضمین شود؟

اطلاعات بیشتر در مجله سلامتی بیمارستان

  • ۰۰/۰۶/۳۱
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی