دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

در حال تحقیق درباره انجام دادن یا ندادن جراحی ایمپلنت دندان هستید؟ اگر اینچنین است حتماً این مقاله را از دست ندهید. زیرا خواندنش کاملا به شما توصیه می شود. ما در این مقاله به توضیح مزایای ایمپلنت دندان پرداخته ایم و بعد از شرح مزایا نیز، معایب ایمپلنت دندان را بررسی کرده ایم. اطلاع از این معایب و مزایا به تصمیم گیری شما در خصوص کاشت ایمپلنت کمک زیادی می کند .

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

ابتدا و قبل از هرچیزی اجازه دهید تا شما را با 7 تا از مزایای ایمپلنت دندان آشنا کنیم

ایمپلنت ها ظاهر طبیعی و زیبایی دارند

ایمپلنت دندان در داخل استخوان فک قرار می گیرد و یک پروتز مصنوعی که شبیه تاج دندان طبیعی شما است در بالای آن چسبانده می شود. این پروتز را می توان با توجه به اندازه دهان و رنگ دندان های خود سفارشی کرد تا از سایر دندان های شما قابل تشخیص نباشد.

آن ها به تسهیل بهداشت دهان و دندان کمک می کنند

از مزایای ایمپلنت دندانی این است که تمیز کردنشان بسیار آسان و مانند سایر دندان های طبیعی شما است. این یعنی لازم نیست بیشتر از دندان های طبیعی خودتان، ایمپلنت ها را تمیز کنید.

ماندگاری بسیار طولانی دارند

یکی از بزرگترین مزایای ایمپلنت دندان، دوام و طول عمر بالای آن است. پس از نصب ایمپلنت ها آن ها می توانند تا 25 سال دوام داشته باشند.

عملکرد دندان ها را انجام می دهند

با یک یا چند دندان از دست رفته ، ممکن است هنگام صحبت و غذا خوردن دچار مشکل شوید. ایمپلنت های دندانی می توانند این مشکل را با پر کردن جای خالی دندان ها برطرف کنند. افرادی که ایمپلنت دارند در مقایسه با افرادی که هنوز جای دندان از دست رفته خود را پر نکرده اند بهتر میجوند و در صحبت کردن مشکلی ندارند

عوارض احتمالی یا معایب ایمپلنت دندان کدامند؟

زمانی که در حال تحقیق، جستجو یا سبک و سنگین کردن چیزی هستیم باید به جز مزایای آن، درباره معایب، نکات منفی و عوارضش نیز اطلاعاتی در اختیار داشته باشیم.

کاشت ایمپلنت دندان برای هر شخصی مناسب نیست

البته بیشتر افراد می توانند بدون هیچ مشکلی با ایمپلنت ها، دندان های از دست رفته خود را جایگزین کنند. مثلاً در بیشتر موارد حتی افراد سیگاری هم می توانند ایمپلنت بکارند. یا حتی در شرایط کنترل شده، دیابتی ها هم از اینن قاعده مستثنی نیستند

در موارد نادر احتمال شکست ایمپلنت وجود دارد

در برخی موارد ، ایمپلنت نمی تواند با استخوان فک جوش بخورد. این یک عارضه نادر است و اگر بهداشت دهان خود را به درستی رعایت کنید و دندانپزشک شما ماهر باشد ، این اتفاق نمی افتد.

هزینه ایمپلنت دندان زیاد است (از بزرگترین معایب ایمپلنت دندان)

متاسفانه بالا بودن هزینه و تعرفه، یکی از بزرگترین معایب ایمپلنت دندان است. در کل هزینه ایمپلنت دندان نسبت به سایر روش های جایگزین کردن دندان بیشتر است. به عنوان مثال هزینه دندان مصنوعی یا پروتز دندان بسیار کمتر است.

اطلاعات بیشتر در مجله دنداپزشکی ایمپلنت

  • ۰۰/۰۷/۲۱
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی