دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

مینی ایمپلنت دندان شبیه ایمپلنت‌های معمولی است با این تفاوت که سایز آنها کوچک‌تر است و به دلایل مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرند. در ادامه درباره دلایل استفاده از این نوع ایمپلنت‌ها و مزایایی که به دنبال دارند، صحبت خواهیم کرد..

چرا دندانپزشکان مینی ایمپلنت را ترجیح می دهند؟

مینی ایمپلنت‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که فضای کمتری در فک اشغال می‌کنند. اولین دلیل دندان‌پزشک برای انتخاب مینی ایمپلنت این است که فضای کافی در لثه بیمار وجود ندارد. هر ایمپلنت معمولی به طور حدودی به فضای 6 میلی‌متری نیاز دارد. اما زمانی که این فضای کافی در لثه وجود نداشته باشد پزشک مجبور است از مینی ایمپلنت‌ها استفاده کند که به ریشه دندان‌های دیگر آسیبی وارد نشود.

مزایا

اینکه مینی ایمپلنت‌ها نیازی به طراحی ندارند خالی‌ از لطف نیست و همین امر موجب سهولت و رواج این روش درمانی شده است. علت استفاده بیشتر از مینی ایمپلنت‌ها همان‌طور که ذکر شد سایز کوچک آنها و نیاز نداشتن به عمل جراحی است. مینی ایمپلنت بر خلاف ایمپلنت معمولی دو تکه نیست و نیازی به پیچ ندارد و بدون نیاز به عمل جراحی و با یک پانچ کردن ساده درون فک قرار می‌گیرند و نیازی به پیوند با استخوان فک ندارند و همین موجب شده است زمان کوتاه‌تری برای درمان صرف شود. مینی ایمپلنت‌ها استحکام خوبی دارند و همچنین هزینه آنها در مقابل هزینه ایمپلنت معمولی کمتر است. علاوه بر این خارج کردن آنها پس از درمان بسیار راحت‌تر است.

معایب

درست است که مینی ایمپلنت‌ها از ایمپلنت‌های معمولی قطر کمتری دارند اما در عوض باید برای استفاده از آنها استخوان فک ارتفاع لازم را برای پذیرش مینی ایمپلنت داشته باشد. اگر فک تحلیل رفته باشد و ارتفاع کافی نداشته باشد نمی‌توان از مینی ایمپلنت برای فرد استفاده کرد. اگر فردی که قرار است برای او از مینی ایمپلنت استفاده شود به دندان‌هایش فشار وارد کند یا دندان‌قروچه داشته باشد برای این فرد نیز کاشت مینی ایمپلنت گزینه مناسبی نیست زیرا ممکن است از زودتر از حد معمول شکسته و دچار آسیب شود و از فک خارج شود.

عفونت ایمپلنت دندان

هنگامی که ایمپلنت دندان دچار عفونت شود، ایمپلنت و استخوان به هم جوش نخواهند خورد و این یکی از علائم پس زدن ایمپلنت دندان است. به همین منظور مراجعه منظم به دندان‌پزشکی لازم است. کسانی که از ایمپلنت‌ استفاده می‌کنند حداقل هر 6 ماه یک‌بار باید برای چک کردن ایمپلنت‌ها و میزان تحلیل استخوان فک مراجعه کنند. استفاده مرتب از مسواک و دهان‌شویه‌ها و نکشیدن سیگار تأثیر بسزایی در عمر ایمپلنت دارد.

منبع: www.implantdr.ir

  • ۰۰/۰۷/۲۱
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی