دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

16 علت اصلی عبارتند از:

وارد شدن ضربه به دندان

وارد شدن آسیب و ضربه مستقیم یا غیر مستقیم به صورت، فک و دهان شایع ترین علت ها است. اگر ضربه منجر به شکستگی، ترک خوردگی یا لب پر شدگی دندان شده باشد احتمال بروز درد متوسط تا شدید وجود دارد.

همچنین شکستگی یا وارد شدن آسیب به روکش دندان، ایمپلنت دندان، دستگاه های ارتودنسی دندان و … نیز می تواند باعث درد دندانها شود.

پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان در مراحل پیشرفته می تواند باعث درد دندان شود. این درد زمانی احساس می شود که پوسیدگی به مغز یا پالپ دندان رسیده باشد و التهاب یا عفونت ایجاد کرده باشد. در این شرایط اصطلاحا می گویند دندان به عصب رسیده است و نیاز به عصب کشی دارد. در بعضی موارد که دندان خیلی آسیب دیده باشد کشیدن دندان نیز می تواند درد را از بین ببرد.

بیماری لثه

جنجویت (التهاب لثه) و پریودنتیت (عفونت لثه) دو بیماری شایع بافت لثه هستند. هرچند که علائم این دو بیماری بیشتر درد لثه است، اما درد می تواند در دندان نیز احساس شود.

عفونت درد سینوسی

عفونت های سینوسی می توانند باعث درد در دندان شوند. اگر به طور مرتب از عفونت های سینوسی رنج می برید ، ممکن است متوجه درد در دندان های واقع در نزدیکی حفره های سینوس شوید.

برای کنترل درد در دندان در نتیجه عفونت سینوس ها، از پزشک خود در مورد داروهای ضد احتقان یا سایر داروهای دیگر برای کاهش فشار روی سینوس راهنمایی بخواهید.

سردرد خوشه ای

البته علت دقیق سردرد خوشه ای ناشناخته است، اما فشار ناشی از این نوع سردرد، در دندان ها نیز احساس می شود.

حمله قلبی

یکی از علائم حمله قلبی احساس سنگینی در قفسه سینه و درد در گردن و بعضا فک است. ممکن است درد ناشی از حمله قلبی با دندان درد اشتباه گرفته شود.

دیابت

افراد دیابتی که قند خون خود را کنترل نمی کنند بیشتر از سایرین با پوسیدگی دندان مواجه می شوند. پوسیدگی دندان (همانطور که در ابتدا هم عنوان شد) یکی ازعلل اصلی ایجاد درد دندان است.

سرطان دهان

سرطان دهان می تواند باعث بی حسی یا درد در هر قسمت از صورت ، گردن یا دهان شود. درد، خونریزی و مشکلات دندان و لثه می تواند با این سرطان در ارتباط باشد.

مال اکلوژن

ناهماهنگی بین دندان ها و فک می تواند باعث مشکلات گفتاری، مشکل در جویدن و یا درد دندان ها شود. مال اکلوژن را با ارتودنسی یا جراحی فک برطرف می کنند.

دندان عقل نهفته

دندان عقل و دندان نیش دو نمونه از دندان هایی هستند که ممکن است به صورت نهفته در بیایند. نهفتگی دندان باعث بروز درد و حساسیت دندان می شود.

سایر علل عبارتند از:

  • عفونت های ویروسی
  • بیماری های عصبی
  • سومصرف مواد مخدر
  • کمبود ویتامین B12
  • درد فک
  • اختلالات مفصل گیجگاهی فکی

اطلاعات بیشتر در مجله دندانپزشکی ایمپلنت

  • ۰۰/۰۷/۲۷
  • mahsa khalili

نظرات (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی