دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

وقتی صحبت از جایگزینی دندان‌ های از دست‌ رفته یا آسیب‌دیده می‌شود، ممکن است فکر کنید کدام گزینه بهترین جایگزین است. برای انجام این کار گزینه‌های مختلفی را می‌توانید انجام دهید که بستگی به شرایط شما و صلاح دید دندان‌ پزشکتان دارد. در میان این روش‌ها، ایمپلنت دندانی به‌ اندازه‌ای کارآمد و مناسب است که عملاً محبوب‌ترین روش جایگزین دندان‌های از دست‌رفته محسوب می شود. ایمپلنت دندان می‌تواند مزایای بسیاری را در اختیار شما قرار دهد که سایر گزینه‌ها فاقد آن باشند. در ادامه همراه ما باشید تا برخی از مهم‌ترین مزایای ایمپلنت دندان را برای شما بیان کنیم.

از فرسایش و تحلیل بافت استخوانی جلوگیری می‌کنند

در صورتی‌ که محل دندان از دست‌ رفته خود را ترمیم نکنید، به‌ مرور فک و لثه دچار تحلیل می‌شوند و این به دندان‌های اطراف نیز آسیب می‌زند. میله تیتانیومی که ایمپلنت شما را به استخوان فک شما متصل می‌کند، این عملکرد ضروری را انجام می‌دهد، حتی استخوان فک را تشویق می‌کند تا در طول فرایند بهبودی در اطراف آن رشد کند؛

از دندان‌های مجاور پشتیبانی می‌کند

شکاف در دهان شما که به دلیل از دست‌دادن دندان ایجاد می‌شود، می‌تواند باعث شود که دندان‌های دو طرف شکاف موقعیت خود را تغییر دهند و منجر به ناهماهنگی شوند. ایمپلنت‌های دندانی این شکاف را پر می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که لبخندی زیبا و یکنواخت داشته باشید.

نیروی نیش را بازیابی می‌کند

یکی از اساسی‌ترین سؤالاتی که موقع انتخاب جایگزین دندان‌های ازدست‌ رفته مطرح می‌شود، راحت غذا خورد است. در بسیاری از موارد ممکن است فرد نتواند با همان نیرویی که سابق‌ بر این غذا می‌خورد، غذا بخورد. در ایمپلنت دندانی به‌خوبی به این مشکل برطرف شده است.

حفره‌ای روی سطح ایمپلنت ایجاد نمی‌شود

دندان‌های مصنوعی و پروتز دندان نیاز به مراقبت دارند تا از تجمع باکتری در دهان و ایجاد عفونت جلوگیری شود، اما موادی که ایمپلنت‌های دندانی از آن ساخته شده‌اند، نمی‌توانند پوسیدگی داشته باشند. در نتیجه شما هرگز نگران ایجاد حفره در ایمپلنت‌های دندانی خود نخواهید بود!

از تغییر شکل صورت شما جلوگیری می‌کند

دندان‌های شما به حمایت از ساختار صورت شما کمک می‌کند و از افتادگی گونه‌های صورت جلوگیری می‌کند. وقتی دندان‌هایتان را از دست می‌دهید، در واقع یکی از تکیه‌گاه‌های مهم صورت را از دست‌داده‌اید که در نهایت باعث می‌شود صورتتان تغییر شکل داده و شما را مسن‌تر نشان دهد. ایمپلنت‌های دندانی مانند دندان‌های طبیعی از صورت شما پشتیبانی می‌کنند و از تغییر شکل آن جلوگیری می‌کنند.

منبع: www.implantdr.ir

  • ۰۰/۰۸/۰۸
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی