دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

درمان عفونت دندان فقط کار دندانپزشک است اما تصور کنید که ناگهان نیمه دچار دندان درد شوید  و به پزشک دسترسی نداشته باشید در این صورت نمی شود همین جور دست روی دست گذاشت و با دندان درد و تورم فک و گلو ساخت تا اینکه روز مراجعه به دندانپزشک فرا برسد. در این مواقع درمان خانگی عفونت دندان می تواند موقتا درد و عفونت شما را التیام بخشد

کمپرس سرد

کمپرس سرد نه تنها راهی برای درمان خانگی عفونت دندان است بلکه خیلی از دردها را آرام می کند و تسکین می دهد. کمپرس سرد را بگذارید آن‌ جا که درد می کند و 15 دقیقه نگه دارید. معجزه می کند!

سیر

خیلی ها با سیر میانه خوبی ندارند! حق هم دارند اما… خب چاره ای نیست. سیر بسیاری از مواد معدنی مورد نیاز بدن را در خود جا داده است. نه تنها خاصیت ضدعفونی کننده اش به کار عفونت دندان می آید بلکه به واسطه آنتی بیوتیک هایش بهترین راه درمان خانگی عفونت دندان هم است. مهم نیست چطور مصرفش می کنید، خام یا پخته و روغن سیر و یا آرد سیر. اهمیتی ندارد. تنها مصرف کنید.

عسل

خواص ضد باکتریایی عسل شگفت انگیز است! عفونت را می کشد و با پوسیدگی دندان مقابله می کند! می توانید آن را در آب گرم مخلوط کنید، کمی هم لیمو بچکانید توش و بنوشید. علاوه بر این، عسل سرشار کلسیم و ویتامین C و آهن است.

زردچوبه

معمولا زرد چوبه را خیلی جدی نمی گیریم! همین که کمی به غذا طعم بدهد اکتفا می کنیم و می رویم سراغ ادویه جات دیگر. کم تر کسی از ما خواص ضد باکتری اش را می شناسیم و می دانیم که ید طولایی در درمان دردها دارد. واقعیتش هم این است که زردچوبه ماده ای به نام کورکومین دارد، یک ضد میکروب که از خیلی از آنتی بیوتیک ها، آنتی بیوتیک تر است. ساقه اش را بگیرید، پوست بِکنید و برای چند روز بگذاریدش توی الکل. بعد مخلوط را روی دندان تان قرار بدهید.

چای کیسه ای

یک چای کیسه ای بر دارید و بگذارید توی آب گرم تا خوب خیس شود. بعد از آب گرم در بیاورید و اجازه دهید دمای اتاق را به خود بگیرد. حالا آن را بگذارید روی جای زخم و یا دندان عفونی. چند ساعت در طول شبانه روز همانجور نگهش دارید. خواهید دید چای کیسه ای چگونه عفونت را مهار می کند و درد را تسکین می دهد.

منبع: مجله سلامتی بیمارستان

  • ۰۰/۱۰/۰۷
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی