دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

حتی اگر فقط تصور می‌کنید که ممکن است باردار باشید، دندانپزشک خود را مطلع سازید. وقتی قرار ملاقات خود را می‌گیرید، به دندان پزشک بگویید که چقدر تا زمان فارغ‌ شدن فاصله دارید. همچنین به دندانپزشک خود در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید یا اگر توصیه خاصی از پزشک خود دریافت کرده‌اید، اطلاع دهید. اگر بارداری شما پرخطر است یا اگر شرایط پزشکی خاصی دارید، دندانپزشک و پزشک شما ممکن است توصیه کنند که برخی از درمان‌ها به تعویق بیفتند.

آیا می‌توان از بی حس کننده های موضعی در دوران بارداری استفاده کرد؟

اگر باردار هستید و نیاز به پرکردن یا کشیدن دندان دارید، یکی از مواردی که لازم نیست نگران آن باشید ایمنی داروهای بی‌حس‌کننده‌ای است که دندانپزشک ممکن است در طول عمل استفاده کند. آنها در عمل هم برای شما و هم برای کودکتان خطرناک نیستند. گواه این مدعا نیز مطالعه ای است که در آگوست 2015 توسط مجله انجمن دندانپزشکی آمریکا صورت گرفت. در این مطالعه گروهی از زنان باردار را که از داروهای بیهوشی مانند تزریق لیدوکائین بهره می بردند. و همچنین گروهی که این تزریق را انجام نداده بودند، مورد مطالعه قرارگرفتند. در نهایت این مطالعه نشان داد که بی حس کننده های موضعی در دوران بارداری بی‌خطر هستند. زیرا تفاوتی در میزان سقط جنین، نقایص مادرزادی، نارس بودن یا وزن نوزاد ایجاد نمی‌کنند.

دکتر هاگی، محقق این مطالعه، گفت: «آزمایش ما هیچ نتیجه‌ای برای اثبات مضر بودن درمان دندانپزشکی در بارداری با داروهای بی حسی نشان نداد. هدف ما از آزمایش فوق این بود که مشخص کنیم آیا ارتباط مخربی میان درمان دندانی با بی حسی و پیامدهای بارداری وجود دارد یا خیر. اما ما چنین خطری پیدا نکردیم

آیا می‌توان از اشعه ایکس برای دندان در دوران بارداری استفاده کرد؟


گرفتن عکس رادیوگرافی دندان در دوران بارداری بی‌خطر است. اگرچه تابش اشعه ایکس دندان بسیارکم است، اما دندانپزشک یا متخصص بارداری، شما را با یک پیش بند سربی می پوشاند که قرار گرفتن شکم در معرض اشعه را به حداقل می رساند. دندانپزشک شما همچنین گلوی شما را با یک قلاده سربی می پوشاند تا از تیروئید در برابر اشعه محافظت کند.

جمع‌بندی نهایی

انجام چکاپ‌های منظم در طول دوران بارداری برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکل در دهان و دندان بسیار ضروری است. بنابراین تحت هیچ شرایطی عاداتی همچون مسواک زدن مداوم و استفاده از دهان‌شویه‌ها را نادیده نگیرید. به طور مرتب با دندانپزشک خود در ارتباط باشید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن از بروز بیماری دهان و دندان، در دوران بارداری جلوگیری کنید و نیاز به دندانپزشکی ترمیمی در حین بارداری نداشته باشید.

منبع: www.zhaleimplant.ir

  • ۰۰/۱۲/۱۲
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی