دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

ایمپلنت دندان یکی از بهترین و مطمئن ترین راه ها برای جایگزین کردن دندان از دست رفته است. کاشت ایمپلنت معمولا در 90 درصد افراد موفقیت آمیز است. اما اگر دندانپزشک خوبی برای ایمپلنت خود انتخاب نکنید عوارض آن کم کم خودشان را نشان دهند

عوارض انتخاب نادرست پزشک برای ایمپلنت

ایمپلنت دندان یک روش تخصصی است که حتماً باید توسط متخصص انجام گردد. برای این کار باید به متخصص ایمپلنت دندان مراجعه نمایید. یک متخصص بعد از بررسی وضعیت دهان و دندان و سلامتی شما، مشخص می‌کند که آیا شما کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان هستید یا خیر. در صورت تشخیص اشتباه پزشک، این انتخاب می‌تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد، از جمله:

کاشت ایمپلنت در مکان نامناسب 

یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند عوارض زیادی را به دنبال داشته باشد. نازیبایی و عدم امکان قراردادن پروتز بر روی ایمپلنت از جمله این عوارض محسوب می‌شوند.

عفونت بعد از کاشت 

عفونت یکی دیگر از عوارضی است که در برخی از بیماران دیده می‌شود. معمولاً افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و افراد سیگاری بیشتر در معرض این عارضه هستند. پزشک شما قبل از عمل درباره سوابق بیماری‌های شما سؤال خواهد کرد. درصورتی‌که شما کاندید مناسبی برای این روش نباشید، به شما توصیه می‌کند از دیگر روش‌های کاشت دندان استفاده کنید.

هر جراحی می‌تواند عوارض کوتاه‌مدتی را به دنبال داشته باشد که ایمپلنت دندان نیز از آن مستثنی نیست. درد و تورم در ناحیه کاشت، خونریزی کم و بی‌حسی موقت بعد از جراحی طبیعی است. استفاده از داروهای تجویز شده توسط پزشک و مراقبت‌های بعد از جراحی تا حد زیادی این مشکلات را برطرف می‌کند. اگر این نشانه‌ها بیش از یک هفته ادامه داشتند، حتماً به جراح خود اطلاع دهید.

سخن آخر

همان‌طور که اشاره شد انجام این جراحی توسط یک متخصص تا حد زیادی می‌تواند عوارض را کاهش دهد. برخی از این عوارض به مراقبت بیمار و نحوه استفاده آن از دندان‌ها بستگی دارد؛ بنابراین اگر شما نیز این جراحی را انجام داده‌اید، مراقبت‌های بعد از ایمپلنت دندان را در رعایت کنید.

منبع: www.zhaleimplant.ir

  • ۰۰/۱۲/۲۵
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی