دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

اگر خود را برای جراحی ایمپلنت دندان آماده می‌کنید خوب جایی آمده‌اید زیرا ما بدون اینکه بخواهیم وقت شما را بگیریم و یا شما را به بیراهه بکشانیم، با ذکر 7 نکته ساده شما را مهیای کاشت ایمپلنت خواهیم کرد.

تصمیم جدی بگیرید

با خودتان روراست باشید. اگر 1 یا تعدادی از دندان های خود را از دست داده اید، بلاخره باید به فکر جایگزین کردن آن ها باشید. زیرا دندانی که از دست رفت، دیگر به شکل طبیعی باز نخواهد گشت، و اگر با روش های کاشت دندان آن را پر نکنید، برایتان عوارض زیادی به همراه خواهد داشت

یک متخصص ایمپلنت خوب پیدا کنید

شاید این مهم‌ترین مرحله برای افرادی است که به دنبال کاشت ایمپلنت هستند. زیرا همه چیز به انتخاب یک متخصص ایمپلنت خوب بستگی دارد. شما هر چقدر آماده باشید و همه چیز مهیا باشد، اما نتوانسته باشید یک متخصص خوب پیدا کنید، احتمالاً روند کاشت ایمپلنت شما خوب پیش نخواهد رفت.

معاینات دندانپزشکی را به صورت کامل انجام دهید

پس از انتخاب یک متخصص ایمپلنت خوب، شما تقریباً بیش از 50 درصد مسیر را طی خواهید کرد. از اینجا به بعد، دیگر همه چیز به جراح و یا متخصص شما بستگی دارد. شما یک جلسه به مطب دکتر خود مراجعه می کنید و به صورت کامل تحت معاینه و ارزیابی قرار می گیرید.

به توصیه های متخصص ایمپلنت خود عمل کنید

در جلسه معاینه و ارزیابی اگر تصمیم بر آن باشد که جراحی ایمپلنت انجام دهید و درباره تمام مسائل مانند، هزینه ایمپلنت دندان، نوع ایمپلنت، روز عمل و … صحبت شد، متخصص دستورالعمل هایی به شما می دهد تا با آمادگی بهتری جراحی صورت بگیرد. مثلا ممکن است به شما لیست داروهایی را بدهد که می بایست مصرف کنید.

در صورت لزوم خود را برای پیوند استخوان آماده کنید

یکی از آمادگی های قبل از کاشت ایمپلنت دندان باید داشتن تراکم کافی استخوان فک باشد. یعنی این استخوان به اندازه کافی متسحکم باشد تا ایمپلنت بدون مشکل در آن کاشته شود. اما اگر مدت زیادی است که دندان خود را کشیده اید و یا با تراکم ناکافی استخوان دندان مواجه هستید، باید حتما خود را برای پیوند استخوان آماده کنید.

مراقب آنچه می خورید باشید

قبل از جراحی، یک وعده غذایی خوب و سبک میل کنید. اگر آرام‌بخش وریدی به شما تزریق خواهد شد ناشتا به کلینیک دندانپزشک مراجعه کنید. این یعنی باید دست کم از 8 ساعت قبل چیزی میل نکرده باشید.

خود را برای روزهای پس از عمل آماده کنید

در خصوص آمادگی های قبل از عمل نکته جالبی وجود دارد و آن نکته هم این است که قبل از عمل شما باید به فکر پس از عمل نیز باشید. استراحت برای روزهای بعد از عمل در زمان بهبودی ضروری است و برای اینکه بتوانید به خوبی این دوره را سپری کنید باید قبل از عمل به فکر این روزها باشید.

اطلاعات بیشتر در سایت دندانپزشکی ژاله ایمپلنت

  • ۰۰/۱۲/۲۷
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی