دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

اول از همه شما از زوایای مختلف عکس‌هایی از دندان خود می‌گیرید و برای دندانپزشک خود ارسال می‌کنید. این امر به شما امکان می‌دهد تا در مورد میزان اقدام مورد نیاز و بودجه مورد نیاز آن کمی اطلاعات داشته باشید. پس از توافق بیمار و دندانپزشک، دندان‌های شما در ماه اول توسط فیلمبرداری با اشعه ایکس به طور دقیق معاینه می‌شوند. لبخند مناسب برای بیمار در برنامه‌های طراحی لبخند دیجیتالی تهیه و برنامه‌ریزی می‌شود. سپس روکشی که مخصوص دندان شما تهیه شده‌است در جلسه دوم و سوم روی دندان  قرارداده می‌شود. همچنین در صورت نیاز به ایمپلنت دندان، این فرایند نیز انجام می‌شود.

چه مراحلی در فرآیند ایجاد لبخند هالیوودی طی می ‌شود؟

سه مرحله اصلی اصلاح طرح لبخند به تفکیک عبارتنداز:

تزریق بی حسی

اول از همه، یک ماده بی حسی به نقاط مورد نیاز تزریق می شود. به این ترتیب شما در طول فرآیند هیچ دردی را احساس نمی کنید. برخی از روش‌ها حتی نیازی به بی حسی ندارند.

تمیز کردن مینای دندان و استفاده از پورسلین

در صورت استفاده از روکش پورسلین در مرحله دوم، ابتدا مینای دندان و سطح آن تمیز می ‌شود و یک لایه کوچک به اندازه 0.5 – 0.6 میلی‌ متر، از لایه اول و سطح مینای دندان برداشته می ‌شود. سپس روکش هایی که برای شما تعبیه شده اند با چسب مخصوصی به وسیله اشعه ماوراء بنفش به دندان های شما خیلی محکم می چسبند.

اگر روکش استفاده شده از جنس زیرکونیوم باشد نیز از همین روش استفاده می شود. تنها تفاوت این است که به جای برداشتن یک لایه کوچک از سطح جلوی دندان، بالا و طرفین دندان تراشیده می شود. سپس روکش تاج تهیه شده و به وسیله اشعه ماوراء بنفش و ماده چسبنده روی دندان شما محکم می شود.

سفید کردن دندان و اصلاح لثه

در مرحله سوم، پس از قرار دادن تمام روکش ها و ایمپلنت های شما، روش های سفید کردن و پولیش دندان ها برای دستیابی به ظاهری طبیعی و منحصر به فرد اعمال می شود. عدم تقارن جزئی در لثه شما اصلاح می شود. همچنین بسته شدن فک و تماس دندان ها بررسی می شود. اگر در بسته شدن فک اشتباهی وجود داشته باشد، یک روتوش کوچک اصلاح می شود. این مرحله بسیار مهم است زیرا بستن نادرست دهان می تواند باعث ناراحتی ناشی از عدم تقارن صورت در آینده و فشار نامتعادل وارده به دندان ها شود.

بعد از فرایند لبخند هالیوودی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

س از اتمام اصلاح طرح لبخند، بیماران بلافاصله مرخص می شوند. آنها می توانند به طور معمول به کار روزانه خود ادامه دهند. در صورت استفاده از بیهوشی، توصیه می شود کارهای سنگینی که نیاز به توجه دارند انجام ندهند. در ادامه دو نکته مهمی که بعد از اصلاح طرح لبخند باید رعایت شوند عبارتند از:

منبع: مجله آنلاین ژاله ایمپلنت

  • ۰۱/۰۱/۲۰
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی