دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

گاهی اوقات پیداکردن علت درد فک کمی دشوار است، زیرا درد می تواند از عضلات، اعصاب و یا استخوان ها در فک یا ناحیه های بدن که شما هرگز به آن توجه نکرده اید ناشی شود. (به عنوان مثال، درد ناگهانی فک می تواند یک علامت از حمله قلبی باشد.) برای اینکه بتوانید علت درد فک را بفهمید لازم است که ابتدا بفهمید که چه مشکلاتی میتوانند باعث بروز چنین نشانه و علامتی از خود در ناحیه فک شوند. در ادامه مهمترین انواع درد فک را بررسی خواهیم کرد.

اختلال مشترک تمپوروماندیبولار (TMJ)

اختلال مفصل Tempromandibular ممکن است باعث درد فک شود. اگر درد دندان یا سردرد داشته باشید این مشکل به مراتب سخت تر و شدیدتر خواهد بود. یکی از روش های درمان مشکل مفصل گیجگاهی-فکی درمان ارتودنسی دندان است. چنانچه از بین رفتن دندان در شکل گیری این اختلال مشارکت داشته باشد روش های جایگزین دندان مانند ایمپلنت دندان نیز میتواند در کنار برخی فرآیندهی طرح لبخند جزء روش های درمانی باشند.

برکسیسم

براکسیسم یا برکسیسم در اصطلاح به دندان قروچه مشهور استدندان قروچه به سایش دندان ها اغلب در طول خواب اشاره دارد که  باعث خراب شدن طرح لبخند و تحلیل رفتن مینای دندان میشود. این مشکل از عمده علت درد فک است که در صورت آسیب زدن به طرح لبخند برای ترمیم دندان ها از انواع ونیر دندان) ونیر کامپوزیت، کامپوزیت دندان ، لمینت دندان و …) استفاده میشود.

دندان درد

علاوه بر براکسیسم، چندین مشکل دیگر دندانی در ارتباط با علت درد فک وجود دارد.
این مشکلات شامل حفره های دندان، آبسه های دندانی و عفونت ها هستند.

سینوزیت

عفونت سینوس ها می تواند باعث درد در بخش هایی از صورت، از جمله فک شود. سایر علائم سینوزیت عبارتند از سردرد، درد دندان، گوش درد و احتقان و … سینوزیت اغلب پس از سرد شدن ناگهانی بدن شما اتفاق می افتد, سینوزیت نیز از عمده علت درد فک است

عفونت گوش

علت درد فک می تواند در اثر عفونت گوش مشاهده شود. عفونت گوش در کودکان نسبت به بزرگسالان بیشتر است

تورم غدد لنفاوی

وجود عفونت در غدد لنفاوی گردن ممکن است باعث دردی شود که به فک میتابد

آرتریت روماتوئید یا فیبرومیالژیا

شرایطی مانند این (همچنین شامل سندرم خستگی مزمن)، که می تواند موجب گسترش عضلات و درد مفصلی شود، همچنین ممکن است این مورد باعث یا علت درد فک شود.

 تروما

تروما یا (آسیب) به فک و صورت، میتواند باعث بروز مشکلاتی از جمله انحراف فک یا شکستگی فک شود، که این ها نیز می تواند علت درد فک باشند.

اطلاعات بیشتر در مجله آنلاین ژاله ایمپلنت

  • ۰۱/۰۱/۲۲
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی