دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

در حال حاضر استفاده از درمان ارتودنسی در طول دوره بارداری خطرناک نیست. ولی لازم است در هنگام استفاده از این بریس‌ها موارد بهداشتی رعایت شود و درباره نحوه مراقبت از دندان ها با پزشک متخصص ارتودنسی صحبت کنید. استفاده از بریس‌های ارتودنسی در تمام طول مدت بارداری خانم ها یک درمان بی خطر و ایمن است.

در صورتی که خانم‌های باردار قبل از شروع دوره بارداری عکس‌های رادیولوژی خود را تهیه کرده باشند و با پزشک متخصص خود نیز مشورت کرده باشند هیچ خطری آن ها را تهدید نمی کند. ولی اگر خانم های باردار قبل از شروع بارداری عکس‌های رادیولوژی لازم را از دهان و دندان‌های خود تهیه نکرده باشد، احتمالا باید استفاده از روش‌های درمان ارتودنسی به آینده یعنی پس از به دنیا آمدن نوزاد موکول شود. در حقیقت برای این درمان لازم است از وضعیت دهان و دندان‌های بیمار عکس رادیولوژی گرفته شود تا به این ترتیب بتوان وضعیت قرارگیری دندان های بیمار بر روی یکدیگر و سایر مشکلات موجود در این رابطه را به طور دقیق تشخیص داد.

رژیم غذایی ارتودنسی در بارداری

نشان داده شده است که یک رژیم غذایی حاوی پروتئین بالا تولید شیر مادر را افزایش می دهد و حتی این رژیم برای مادران باردار توصیه شده است. از منابع بسیار مهم جذب پروتئین میتوان به انواع گوشت ها اشاره کرد؛ اما جویدن برخی از گوشت ها دشوار است و در طول درمان ارتودنسی در دوران بارداری توصیه نمی شود. مخصوصا استفاده از گوشت گاو یا استیک نپخته میتواند برای شما خطرناک است.

در عوض راه های عالی دیگری برای تامین پروتئین مورد نیاز خود مثل تخم مرغ، سینه پخته شده مرغ، پنیر، ماست و لبنیات که با درمان ارتودنسی تداخلی ندارند استفاده کنید. ماهی همچنین می تواند یک منبع پروتئینی عالی است، اما در حالی که باردار هستید باید از مصرف هرگونه جیوه ای در ماهی هایی مثل ماهی مرکب و ماهی خال مخالی جلوگیری کنید.

اطلاعات بیشتر در مجله دندانپزشکی ایمپلنت

  • ۰۱/۰۳/۰۲
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی