دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

زنان و مردان از نظر نیاز‌های تغذیه‌ای و فیزیولوژیکی تفاوت‌هایی با هم‌دیگر دارند، بنابراین روند کاهش وزن در آن‌ها متفاوت است. مردان سریعتر از زنان وزنشان کاهش می‌یابد،  در روند کاهش وزن در مردان چربی های عمیق شکمی از بین می‌رود و همچنان بافت‌های عضلانی خود را حفظ می‌کنند ولی زنان روند کاهش وزن کندی دارند و در عین حال در کنار چربی سوزی عضلات‌ آن‌ها تحلیل می‌روند. بنابراین توجه به رژیم غذایی در کاهش وزن زنان از اهمیت زیادی برخوردار است

بهترین رژیم لاغری برای زنان چه ویژگی‌های دارد؟

 بهترین رژیم لاغری رژیمی است  که در کنار کاهش وزن، بتواند مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند که سلامت فرد به خطر نیفتد و برای رسیدن به این هدف باید برنامه‌های غذایی ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

شامل همه مواد مغذی باشددر یک رژیم خوب باید از همه مواد غذایی مورد نیاز بدن به صورت متعادل و متناسب مصرف کرد یعنی باید کربوهیدرات ها، چربی های مفید و پروتئین را به طور همزمان در رژیم غذایی داشت .

مایعات کافی داشته باشدنوشیدن آب در روز می‌تواند در کاهش وزن نقش مؤثری داشته و روند پیری را به تأخیر بیندازد، پس لازم است در رژیم لاغری نوشیدن 8 لیوان آب در روز فراموش نشود. مصرف میوه و سبزی هم به دلیل وجود آب فراوان توصیه می‌شود.

سرشار از ویتامین باشدویتامین‌های از مواد مغذی مورد نیز بدن هستند کمبود آن‌ها در بدن مشکلات زیادی به همراه دارد پس مصرف ویتامین‌ها و مواد غذایی سرشار از ویتامین ضروری است و یک رژیم خوب باید بتواند این نیاز را برطرف کند.

چند رژیم لاغری برای زنان

در این قسمت چند نمونه رژیم لاغری اصولی که مناسب برای زنان است را به شما معرفی می کنیم.

رژیم غذایی فرانسوی

زنان فرانسوی به جای مصرف غداهای پرچرب و پرکالری از غذاهای سالم و مغذی در رژیم خود استفاده می‌کنند. هیچ وقت کالری مصرفی خود را نمی‌شمارند و هیچ وعده غذایی را از برنامه خود حذف نمی‌کنند، به جای آن از همه مواد غذایی مانند گوشت، میوه‌های تازه، چربی‌های سالم، نان و آب فراوان به صورت متعادل مصرف می‌کنند.

در رژیم فرانسوی غذای با کیفت، در حجم کم را در برنامه خود قرار می‌دهند. لقمه را خوب مزه می‌کنند و به آرامی غذا می‌خورند.

 رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای بر اساس تغذیه سالم و مصرف میوه، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات است. همچنین بر کاهش مصرف گوشت قرمز و مرغ ، افزایش مصرف ماهی و چربی‌های سالم نظیر روغن زیتون تاکید دارد.

اطلاعات بیشتر در healthyrecipe.ir

  • ۰۲/۰۵/۱۶
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی