دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

این روزها رژیم های لاغری بسیاری ابداع شده اند که برخی از آن ها خیلی تاثیرگزار نیستند. برخی تاثیر موقت دارند و بعضی از آن ها هم برای مدت کوتاهی ارائه می شوند. تعدادی از رژیم ها هم وجود دارند که ادعا می کنند که با پیروی از آن ها هم در مدت زمان کوتاهی وزن کم می کنید و هم می توانید کاهش وزن خود را حفظ کنید. یکی از این رژیم ها رژیم شوک نام دارد که در این مقاله آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

فواید پیروی از رژیم شوک

پیروی از برنامه غذایی شوک فوایدی برای بدن به همراه دارد که به شرح زیر می باشد

سم زدایی

به دلیل این که در این رژیم لاغری آب فراوانی مصرف می شود، تاثیر فراوانی بر سم زدایی بدن دارد.

رهایی از استپ وزنی

برنامه غذایی شوک برای رهایی از استپ وزنی بسیار مناسب است.

درمان بیماری های مختلف

این رژیم در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها تاثیر فراوانی دارد. از جمله این بیماری ها می توان به بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع دو، انواع سرطان و سندروم تخمدان پلی کیستیک اشاره کرد.

عوارض جانبی رژیم شوک

رژیم شوک دارای عوارضی به شرح زیر می باشد:

مختل کردن عملکرد روده

در انواع رژیم های شوک به دلیل کمبود دریافت مواد مغذی حرکات روده نامنظم شده و عملکرد آن مختل می شود.

از بین رفتن ذخایر آب بدن

اگر چه رژیم غذایی شوک باعث کاهش وزن می شود اما این موضوع بیشتر به دلیل از دست رفتن ذخایر آب و گلیکوژن بدن است. این موضوع می تواند باعث کمبود انرژی و احساس خستگی در فرد هم بشود.

احساس تنبلی

در طول این رژیم به دلیل کاهش دریافت کالری و مواد مغذی مورد نیاز بدن در تولید انرژی ضعیف عمل کرده و فرد احساس تنبلی پیدا می کند.

کمبود مواد مغذی

رژیم های کم کالری همانند شوک بسیار محدود کننده هستند. بدن در این دوره مواد معدنی و مغذی مورد نیاز خود را دریافت نکرده و این موضوع در دراز مدت باعث پوکی استخوان، شکستگی و کم خونی می شود.

کاهش سرعت متابولیسم بدن

متابولیسم سریع کلید اصلی کاهش وزن است، اما در رژیم غذایی شوک موجب کاهش متابولیسم بدن می شود. تلاش برای کاهش وزن در مدت کوتاه منجر به تحلیل رفتن عضلات می شود. اگر بافت عضلانی کاهش یابد میزان سوخت و ساز بدن هم کاهش پیدا می کند.

منبع: healthyrecipe.ir

  • ۰۲/۰۵/۱۷
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی