دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

روش های متعددی برای کاهش وزن وجود دارد و افراد با توجه به شرایط خود آن ها را برای لاغری انتخاب می کنند، ما در ادامه به بهترین روش لاغری اشاره می کنیم.

کاهش وزن با انوع رژیم لاغری

یکی از مواردی که به عنوان بهترین روش لاغری به کار می رود، رعایت رژیم غذایی اصولی و صحیح است که باعث کاهش وزن در افراد می شود.

رژیم لاغری کتوژونیک

یکی از معروف ترین رژیم های لاغری، رژیم لاغری کتوژونیک نام دارد که بر پایه حذف کربوهیدرات استوار است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این رژیم به مصرف چربی توصیه شده است. قانون رژیم کتوژونیک به این صورت است که با حذف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی باعث کاهش وزن می شود. اما چطور ممکن است با مصرف چربی لاغر شد؟

بدن در حالت کلی برای تامین انرژی مورد نیاز خود از کربوهیدرات استفاده می کند، اما زمانی که این ماده به بدن نرسد بدن به سراغ چربی ها رفته و شروع به سوزاندن آن ها می کند و به این ترتیب بعد از مدتی کاهش وزن اتفاق می افتد.

رژیم لاغری مدیترانه ای

یکی دیگر از انواع رژیم های لاغری که در لیست بهترین روش لاغری هم قرار گرفته است، رژیم مدیترانه ای نام دارد. این رژیم علاوه بر کاهش وزن، تاثیر بسیاری هم بر روی سلامت بدن دارد و در آن به مصرف انواع میوه و سبزیجات، روغن های سالم و گوشت مرغ و ماهی تاکید بسیار شده است. رژیم مدیترانه ای از سبک غذایی سنتی مردم کشورهای ایتالیا و یونان الگو گرفته است.

بر اساس تحقیقات این رژیم خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن ناشی از چاقی را کاهش می دهد.

رژیم گیاه خواری

رژیم گیاه خواری یکی دیگر از روش های کاهش وزن است که قطعاً نام آن را زیاد شنیده اید. این رژیم گزینه مناسبی برای افراد دیابتی است و به سلامت قلب و عروق کمک بسیاری می کند. طبق مطالعات افرادی که از رژیم گیاه خواری پیروی می کنند 53 درصد کمتر از بقیه در معرض خطر ابتلا به بیماری دیابت هستند.

این روش به دلیل دارا بودن مقدار زیادی از انواع سبزیجات به برنامه غذایی روزانه به عنوان بهترین روش لاغری شناخته شده است. در رژیم گیاه خواری خبری از گوشت و محصولات حیوانی نیست.

رژیم فستینگ

رژیم فستینگ یا روزه داری متناوب از انواع رژیم های لاغری است که با پیروی از قوانین روزه داری به کاهش وزن افراد کمک می کند. در این رژیم فرد فقط در ساعات معینی مجاز به خوردن می باشد و بجز آن اجازه خوردن چیزی را ندارد. این رژیم در کنار کاهش وزن، باعث کاهش قند و کلسترول نیز می شود و از ابتلا به انواع سرطان ها جلوگیری می کند.

منبع: bariatricsurgery.ir

  • ۰۲/۰۶/۲۱
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی