دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

امروزه بسیاری از زنان به اضافه وزن و چاقی مفرط مبتلا هستند. چاقی تاثیر منفی بر سیستم های بدن، از جمله سلامت باروری و توانایی شما برای باردار شدن می گذارد. بهتر است بدانید که اغلب زنان ناباور چاق هستند؛ بنابراین داشتن وزن متناسب از اهمیت زیادی برای باردار شدن برخوردار است. اما این اضافه وزن به چه معناست؟ به لحاظ پزشکی اگر شاخص توده بدنی بیش از 30 باشد؛ نشان دهنده چاقی مفرط بوده و موجب اختلالات باروری می شود.

آیا می توان در دوران بارداری وزن کم کرد؟

معمولا کاهش وزن در دوران بارداری توصیه نمی گردد. ممکن است باعث ایجاد یک سری عوارض خاص به خصوص برای جنین شود. به این معنی که کاهش وزن در دوران بارداری می تواند در رشد جنین اثر بگذارد و مشکلات جدی برای آن بوجود آورد. بنابراین در این مورد حتما با پزشک خود مشورت کرده و از رژیم مخصوص بارداری استفاده کنید.

چگونه می توان قبل از اقدام به بارداری و بعد از بارداری وزن کم کرد؟

شکی نیست که کاهش وزن به افزایش شانس باردار شدن کمک می کند. همچنین می تواند پس از تولد نوزاد شما را سالم و فعال نگه دارد. بنابراین داشتن یک برنامه منظم و تحت نظر پزشک  می تواند شما را به این هدف برساند. این برنامه به شکل زیر است:

وزن هدف را تعیین کنید

وزن هدف یا مقدار وزنی که باید کاهش دهید به شما می گوید که چقدر زمان برای کاهش وزن نیاز است. به طور کلی، شاخص توده بدنی (BMI) بین 18،5 و 24.9 وزن سالم در نظر گرفته می شود. از دست دادن حدود 900  گرم در هفته ایمن ترین راه برای کاهش وزن و حفظ آن است. شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنید تا بفهمید وزن مطلوب شما چقدر است. استفاده از یک رژیم لاغری اصولی قبل از بارداری تا وقتی که به وزن مطلوب خود برسید تضمین می کند که با بهترین وزن وارد بارداری خود شده اید.

داشتن رژیم غذایی سالم

بهتر است از یک رژیم لاغری سالم و متعادل پیروی کنید که از 5 گروه غذایی مهم تشکیل شده است: سبزیجات و حبوبات. میوه ها، نان و غلات سبوس دار، شیر، ماست، پنیر، گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، تخم مرغ، دانه ها و آجیل. فراموش نکنید که غذاهای فست فود، بیسکویت، چیپس و گوشت های چرب را تا میزان قابل توجهی کاهش دهید.

اطلاعات بیشتر درhealthyrecipe.ir

  • ۰۲/۰۶/۲۷
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی