دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

رویای لاغری سریع و رسیدن به وزن مناسب با عمل اسلیو معده امکان پذیر است، تقریبا همه افرادی که عمل اسلیو انجام می دهند، طی یکسال اول بیشتر وزن اضافی خود را از دست می دهند. اما باید به این نکته توجه کنید که بعد از عمل اسلیو در صورت فراهم نبودن شرایط امکان بازگشت وزن وجود دارد.

عمل اسلیو چیست؟

اسلیو یک عمل لاغری است که در آن جراح  تحت بیهوشی عمومی، بخشی بزرگی از معده را برمی دارد و یک قسمت باریک و لوله مانند از معده باقی خواهد ماند. به دلیل کاهش حجم معده، فرد نمی تواند غذایی زیادی مصرف کند، کالری دریافتی کاهش می یابد و کاهش وزن اتفاق می افتد.

دلایل بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو چیست؟

 در طی عمل اسلیو ۵۰ تا ۶۰ درصد از وزن اضافی از بین می رود، اما با گذشت چند سال از انجام عمل اسلیو، امکان بازگشت وزن وجود دارد. معمولا به دلایلی زیر بازگشت وزن رخ می دهد:

رژیم غذایی نامناسب و عادات های مضر

داشتن فعالیت و داشتن رژیم جراحی لاغری  به کاهش وزن کمک زیادی می کنند. برخی از افراد بعد از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل، رژیم غذایی خود را رها می کنند و دوباره به سراغ انواع غذاهای ناسالم و پر کالری می روند. در این شرایط کم کم افزایش وزن شروع می شود.

به دلیل کشش معده و گشاد شدن

در صورتی که فرد غذایی با حجم زیاد مصرف کند، به مرور معده کوچک شده برای جا دادن غذای اضافی کشیده می شود. گشاده شدن معده در اثر مصرف غذای پر حجم، نوشیدن آب و مایعات فراوان در حین غذا رخ می دهد.

زمانی که معده گشاد می شود، فرد باید غذایی بیشتری بخورد تا سیر شود، در این حالت، افزایش وزن مجدد اتفاق می افتد.

نداشتن ورزش و فعالیت

انجام ورزش منظم بعد از عمل اسلیو در کاهش وزن موثر است، افرادی که به وزن مناسب می رسد، فکر می کنند که دیگر نیازی به ورزش نیست و فعالیت ورزشی خود را ادامه نمی دهند. این حالت ممکن است در کنار رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب سبب بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو شود.

اطلاعات بیشتر در bariatricsurgery.ir

  • ۰۲/۰۸/۱۷
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی