دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

قبل از پرداختن به موضوع مصرف کافئین، بهتر است یک توضیح کوتاه درباره عمل های لاغری ارائه کنیم؛ رایج ترین جراحی های لاغری مانند بای پس معده، اسلیو معده و باندینگ معده هستند که در آن ها جراحان با تکنیک های مختلفی سیستم گوارشی را تغییر می دهند و منجر به تغییر در جذب مواد مغذی یا دریافت غذا می شوند.

اثرات کافئین بر بدن

کافئین محرکی است که بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارد و انرژی و هوشیاری موقتی را افزایش می دهد. این ماده در نوشیدنی ها و مواد غذایی مختلف مانند قهوه، چای، نوشیدنی های انرژی زا و شکلات یافت می شود، در صورت مصرف این مواد، کافئین می تواند ضربان قلب را افزایش داده، ترشح آدرنالین را تحریک کند و انرژی بدن را افزایش می دهد.

تاثیر مصرف کافئین بعد از عمل لاغری

پس از جراحی لاغری، در سیستم گوارشی تغییرات قابل توجهی از جمله کاهش اندازه معده و تغییر در جذب مواد مغذی ایجاد می شود. این تغییرات می تواند بر نحوه مصرف مواد کافئین دار و هضم و جذب آن ها توسط بدن نیز تاثیر بگذارد.

آیا مصرف کافئین بعد از عمل لاغری مانع پیشرفت کاهش وزن می شود؟

مصرف کافئین پس از جراحی لاغری می‌ تواند تاثیراتی بر روند کاهش وزن داشته باشد، اما این تأثیرات بستگی به عوامل مختلفی مانند دوز مصرف، سلامتی عمومی، و تحمل شخصی دارد.

برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف زیاد کافئین ممکن است باعث افزایش استرس و اضطراب شود و این می‌ تواند تاثیر منفی بر روی فرایند کاهش وزن داشته باشد. اما اگر مصرف کافئین به مقدار معتدل یا مطابق با توصیه‌ های پزشک صورت گیرد، اغلب تأثیرات منفی نخواهد داشت.

به طور کلی کافئین بر افرادی که عمل لاغری انجام دادن، تأثیر قوی‌ و فوری‌ می گذارد و ممکن است منجر به افزایش ضربان قلب و ناراحتی گوارشی شود.

منبع: bariatricsurgery.ir

  • ۰۲/۰۸/۲۱
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی