دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

ریزش مو بعد از عمل اسلیو معده یکی از شایع ترین عوارض اسلیو معده است که بنا به دلایل مختلفی در برخی افراد ممکن است بروز پیدا کند و موجب نگرانی و ایجاد استرس شود. اما باید بگوییم که ریزش مو عارضه ای کاملاً موقت است و جای نگرانی ندارد. در این مطلب قصد داریم به بررسی عمل اسلیو و ریزش موی ناشی از آن بپردازیم، پس همراه ما باشید.

کلیات ریزش مو بعد از عمل اسلیو

بعد از آشنایی نسبی با این عمل می خواهیم ریزش مو بعد از آن را بررسی کنیم. ریزش مو بعد از عمل اسلیو، ریزش مو تلوژن افلوویوم نام دارد. این ریزش مو به طور ناگهانی شروع می شود و به ندرت بیشتر از 6 ماه طول می کشد. در واقع موی انسان یک چرخه رشد دو مرحله‌ای دارد که مرحله رشد آناژن نام دارد. 90 درصد از کل موها همیشه در این مرحله قرار دارند. مرحله دوم که مرحله استراحت می باشد، تلوژن نام دارد و حدود ۱ تا ۶ ماه و به طور میانگین ۳ ماه طول می‌کشد. حدود 10 درصد از موها در مرحله استراحت هستند.

 بر اساس تحقیقات تلوژن افلوویوم با استرس در بدن و نوسانات هورمونی ارتباط مستقیم دارد، بنابراین با استرس فولیکول های بیشتری از مو وارد مرحله استراحت می شوند. به احتمال فراوان موهای مرحله استراحت هنگام جراحی، موهایی هستند که خواهند ریخت. به همین علت است که موهای شما بین ۱ تا ۶ ماه پس از جراحی شروع به ریزش می‌کنند

زمانی که مو مجدداً شروع به رشد می ‌کند، فولیکول قدیمی مو آزاد شده و موها شروع به ریزش می کنند، اما گاهی اوقات موها قبل از رشد موهای جدید، می ‌ریزند. این همان اتفاقی است که در ریزش مو تلوژن افلوویوم رخ می ‌دهد.

دلایل اصلی ریزش مو بعد از عمل اسلیو

طبق تحقیقات انجام شده استرس، کاهش وزن سریع و در برخی مواقع عدم مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو می تواند از دلایل ریزش مو باشد. به دلیل اینکه با جراحی اسلیو تغییرات بزرگی در سیستم گوارشی فرد حاصل می شود بنابراین می تواند باعث ایجاد استرس جسمی در فرد شود. همچنین فرد پس از جراحی لاغری به سرعت وزن کم می کند که این به معنای افزایش احتمالی ریزش مو بعد از عمل اسلیو است.

منبع: bariatricsurgery.ir

  • ۰۲/۰۸/۳۰
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی