دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

بیمار بعد از عمل لاغری باید در مصرف کافئین دقت داشته باشد و تغییراتی در نحوه مصرف یا زمان مصرف آن ایجاد کند اما حذف کامل آن ضروری نیست. رعایت رژیم جراحی لاغری یا نکات زیر می تواند به افراد کمک کند که با برنامه و به میزان لازم کافئین و مواد کافئین دار مصرف کنند:

مشورت با متخصص یا جراح لاغری خود

تحمل هر فردی نسبت به کافئین متفاوت است، بنابراین باید برای تعیین یک برنامه مصرف کافئین، با یک متخصص گوارش یا جراح لاغری مشورت کرد. متخصص می تواند، متناسب با نیاز افراد یک برنامه مشخص برای مصرف کافئین بعد از عمل لاغری را ارائه دهد.

باید با مقادیر کم شروع کرد

بهتر است بعد از عمل لاغری کافئین به تدریج و در مقادیر کم به برنامه روزانه افراد اضافه شود. افراد باید بعد از مصرف تدریجی کافئین پاسخ بدن خود را بسنجند و به هر گونه عوارض جانبی توجه و بر اساس آن میزان مصرف نوشیدنی ها و مواد غذایی کافئین دار را تنظیم کنند.

مصرف آب و مایعات فراوان در کنار مصرف کافئین بعد از عمل لاغری

از آنجایی که کافئین دارای اثر ادرارآور است، اولویت دادن به هیدراتاسیون با نوشیدن آب در طول روز بسیار مهم است. توجه به این نکته به جلوگیری از کم آبی بدن و حفظ سلامت کلی کمک می کند.

فرد باید مراقب منابع کافئین باشد

فرد بعد از عمل لاغری باید محتوای کافئین موجود در نوشیدنی ها و غذاها را در نظر بگیرد. گزینه های کم کافئین مانند قهوه بدون کافئین یا دمنوش های گیاهی را انتخاب کند، برچسب ها را بخواند و از منابع کافئین آگاه باشد تا بیش از حد مجاز کافئین مصرف نکند.

در هنگام مصرف کافئین بعد از عمل لاغری باید به بدن خود گوش داد

بدن نشانه هایی در مورد آنچه احساس راحتی و تحمل می کند، ارائه می دهد. اگر با مصرف کافئین اثرات منفی در فرد ظاهر شد، بهتر است آن را از رژیم غذایی خود حذف کند و یا مقدار آن را کاهش دهد.

اطلاعات بیشتر در bariatricsurgery.ir

  • ۰۲/۰۹/۱۹
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی