دکتر اخبار سلامتی

  • ۰
  • ۰

استفاده از لوله درن، در عمل لاغری،  جهت حذف مایعات اضافی از محل جراحی رایج است. لوله درن عمل لاغری یکی موارد مهم در فرآیند بهبودی پس از عمل است و به حفظ سلامتی بیمار کمک می‌کند. در این مقاله، به بررسی اطلاعات لازم درباره لوله درن، نحوه استفاده از آن و مزایای آن می پردازیم.

درن عمل لاغری چیست؟

درن یک لوله تخلیه، پلاستیکی و انعطاف پذیری است که در طی یک عمل لاغری مانند اسلیو معده  و بای پس معده، در محل جراحی قرار داده می شود. هدف این لوله خارج کردن مایعات، ترشحات و خون اضافی است که پس از عمل در محل جراحی جمع  می شوند.

 لوله درن به صورت موقت عمل می کند، باعث جلوگیری از عوارضی مانند عفونت و تورم می شود و بعد از یک هفته تا ۱۰ روز توسط جراح برداشته می شود.

لوله درن عمل لاغری چگونه کار می کند؟

در حین عمل لاغری، جراح برش های کوچکی در پوست ایجاد می کند و پس از آن، لوله درن یا تخلیه از طریق یک برش جداگانه به محل جراحی وارد خواهد کرد. این لوله به یک حباب یا کیسه جمع آوری متصل می شود که با ایجاد فشار منفی باعث تخلیه مایع و خون از محل جراحی می شود.

مایع جمع آوری شده را می توان بررسی و اندازه گیری کرد تا از بهبودی کامل بیمار اطمینان حاصل شود.

مزایای استفاده از درن عمل لاغری

لوله تخلیه نقش مهمی در روند بهبود و نقاهت پس از عمل لاغری دارد، در اینجا مزایای قرار دادن درن در محل جراحی را توضیح می دهیم:

از تجمع مایعات جلوگیری می کند

 لوله تخلیه یا درن با خروج راحت مایعات و خون اضافی از تجمع آن ها در محل جراحی جلوگیری می کند. این امر خطر عوارضی مانند تشکیل سروما (جمع شدن مایع زیر پوست) را کاهش می دهد.

از مزایای درن عمل لاغری کاهش تورم و ناراحتی بعد از عمل است

 تورم یک عارضه جانبی و شایع پس از عمل لاغری است که با گذاشتن لوله درن و برداشتن مایع توسط آن، می توان تورم و ناراحتی را کاهش داد.

لوله درن باعث تقویت روند بهبودی می شود

با خروج ترشحات، مایع و خون اضافی توسط درن عمل لاغری، شرایطی ایجاد می شود که برای بهبودی مناسب است. این شرایط به بهبود گردش خون کمک می کند و سرعت فرآیند های طبیعی برای بهبودی را افزایش می دهد.

اطلاعات بیشتر در bariatricsurgery.ir

  • ۰۲/۱۰/۱۵
  • mahsa khalili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی